niedziela, 6 maja 2018

JAK BYĆ SZCZĘŚLIWYM SINGLEM?

JAK BYĆ SZCZĘŚLIWYM SINGLEM?

 Dziś temat dla  życzenie miłego Czytelnika.

Problem opiszę na przykładzie Artur. Artur ma 31 lat, pracuje w Warszawie w koncernie telekomunikacyjnym jako administrator danych. Jego problem to brak tolerancji innych na jego styl życia - na to, że zdecydował się teraz na bycie singlem...

Artur był przez 5 lat w związku z Basią, mieszkali razem, nawet zdecydowali się na wspólny kredyt. Artur kochał Basię i planował małżeństwo. Tym bardziej bolało go jak się dowiedział od znajomego, że Basia go zdradziła z kolegą z pracy. Porozmawiał ze swoją narzeczoną, na początku zaprzeczyła ale w końcu przyznała się do zdrady i kazała mu się wyprowadzić. Postąpiła wobec niego bez klasy, kredytu przestała spłacać mimo że Artur się wyprowadził. Wszystkim znajomym powiedziała, że męczyła się z Arturem i straciła tylko 5 lat swojego życia, a w nowym związku jest inaczej, słyszy, że się podoba,  planują wycieczkę na wyspę Bali itp. Arturowi było przykro, bo Basia nie powiedziała wprost co jej się w związku nie podoba, sama go zdradziła, a potem obwinia Artura za rozpad związku…

 Przez jakiś czas Artur rozpaczał, nic mu się nie chciało. Najczęściej siedział w domu z butelką wina i zastanawiał się co zrobił źle i dlaczego  spotkała go zdrada najbliższej osoby?

Po kilku miesiącach zaczął układać sobie nowe życie. Udało się mu wynająć mieszkanie niedaleko parku, poznał nowych znajomych, zaczął interesować się muzyką. Jednak jest coś czego on nie rozumie – to nietolerancja  jego sposobu na życie przez innych ludzi. Dawni znajomi, rodzina, koledzy z pracy często mówią mu, że czas zapomnieć o Barbarze i znaleźć nową dziewczynę. A Artur nie chce jak na razie z nikim się wiązać. Czuje zadowolenie, ma swoje pasje, dobrą pracę , ma znajomych z którymi może pójść do kina, do pubu. A jak poznaje kobiety, czuje, że one chcą z nim związać się na poważnie. Przykładem jest Małgorzata, jak tylko się dowiedziała że Artura zostawiła Barbara, postanowiła go zdobyć…

Najpierw go pocieszała a potem zaproponowała sama wspólne mieszkanie bo tak jest taniej i wygodniej…

A Artur nie chce na razie się z nikim wiązać, chce najpierw zapomnieć o tym co się zdarzyło a może kiedyś się zakochać . Małgorzata była rozczarowana i nie rozumiała dlaczego. Uznała Artura za dziwaka i zerwała z nim kontakt i jeszcze powiedziała sporo negatywnych rzeczy o nim znajomym...

Co zrobić jak nikt nie rozumie naszych życiowych wyborów?

 Po pierwsze, Samotność może być stanem, który sprzyja odnalezieniu własnej siły, poznaniu siebie, swoich braków i zalet; może prowadzić do niezależności w obcowaniu z otaczającym światem, ludźmi. Może być długim, kilkuetapowym procesem.

Po drugie, każdy z nas ma prawo kształtować swoje życie tak jak pragnie.  Jeśli ktoś naciska na zmianę a my nie mamy ochotę, trzeba być asertywnym  bo spełnianie oczekiwań innych wbrew sobie szkodzi przede wszystkim  nam.
 Po trzecie, szczęście jak dowodzą badania naukowe, nie zależy od bycia w związku.  Jak podkreśla słynny profesor Martin Seligman szczęście to sposób myślenia o sobie i o innych a tego można się nauczyć... Inny badacze twierdzą, że szczęście to też wynik wyznaczania sobie celów i konsekwentne podążanie za nimi...
Również altruizm, pomaganie innym i zaangażowanie w życie społeczne przynosi poczucie szczęścia i poczucie bycia potrzebnym...

Po czwarte,  smutek, zniechęcenie towarzyszące okresowi samotności tuż po rozstaniu można pokonać  przy pomocy metod opracowanych przez coacha.
Jeśli potrzebujesz pomocy, zapraszam do Warszawy, warto napisać na mój email dobrycoach@wp.pl
Oprócz pisania tekstów postanowiłam się z Państwem podzielić się ciekawymi adresami i wartymi odwiedzenia stron www. Od jakiegośczasu kupuję na Allegro biżuterię od Sprzedawcy o nicku Sarinoko. Specjalne podziękowania dla Sarinoko bo właśnie tam znalazłam wyjątkowe rzeczy - ostatnio kupiłam piękne kolczyki w dobrej cenie i jestem zadowolona. To uczciwy i miły sprzedawca. Polecam bo naprawdę warto !!!http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=13553445  TO LINK WŁAŚNIE DO SPRZEDAWCY BIŻUTERII NICK SARINOKO A TAM MOŻNA KUPIĆ PIĘKNĄ, ORYGINALNĄ BIŻUTERIĘ W DOBRYCH CENACH !



3 komentarze:

  1. Cóż za wredne babsko, nie znoszę takich ludzi. Każdy ma prawo żyć tak, jak chce. Nie dla każdego jest to samo. Jeny, ja też wybrałam to samo, co Artur i jest mi z tym bardzo dobrze. Chyba nigdy nie czułam się lepiej. Jestem wolna, żyję po swojemu i zupełnie nie obchodzi mnie kto, co gada. Moje życie moja droga. Moje błędy, moje lekcje, moje wybory.

    Świetny, pełen wartości post. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumiem tej nietolerancji - wszak jeżeli ktoś chce być singlem...co stoi na przeszkodzie? Niech będzie i żyje jak chce:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy ma prawo do wyboru, a nie nam oceniać, bo każdy wybór noże być czymś przykrym podyktowany.

    OdpowiedzUsuń