wtorek, 26 listopada 2019

ZDRADA JAK POSTĘPOWAĆ PO ZDRADZIE JAK SOBIE RADZIĆ PO ZDRADZIE?


Jak sobie poradzić po zdradzie?

 To temat, który jak wynika z Waszych emaili jest dla Was ważnym i trudnym do rozwiązania problemem.

Zdrada według naukowych badań jest najczęstszą przyczyną rozpadu związków nieformalnych oraz małżeńskich. Dziś ten temat na przykładzie Patrycji i Jarka.

Patrycja - szatynka o długich włosach i pięknych niebieskich oczach, pracuje jako księgowa w małej firmie. Patrycja poznała swojego męża jak studiowali ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim. Byli szaleńczo zakochani i  razem przeżyli aż 12 lat. Zdradę  odkryła przypadkiem, mąż zostawił laptop w domu. Patrycja usiadła przed jego laptopem i zobaczyła namiętne maile od niejakiej Gosi, która wspominała jak to było ostatniej nocy i że nie może się doczekać następnego spotkania. Patrycja załamała się i nie wiedziała co robić. Maż przyznał się do zdrady bo dowody były ewidentne.

Jarek lat 40, pracuje jako inżynier. Jego życie to głównie praca i praca. Jego małżeństwo oceniał jako udane póki... nie dowiedział się o zdradzie. Żona Alina zostawiła swój telefon komórkowy na stole w kuchni a on przeczytał z ciekawości parę SMS-ów, gdzie jakiś Paweł wyznawał jej miłość i dziękował za 3 dni spędzone w Jastarni. Aliny przez 3 dni nie było w domu  ale według niej była to podróż służbowa do Berlina. W końcu po długiej kłótni wyznała, że zdradziła.
        Jak żyć po zdradzie?

Pierwsza sprawa to rozstrzygnięcie - czy przebaczyć i zostać w związku czy zdecydować się na rozstanie i stworzyć nowe życie. Tutaj kluczowa jest pomoc osób wspierających nas. Ludzie po zdradzie mają tendencję do zrywania wszelkich kontaktów ze znajomymi. Tymczasem osoba, którą zdradzano, potrzebuje dużego wsparcia. Warto w tym trudnym momencie poprosić o pomoc rodzinę, przyjaciół a może jeśli tam nie znajdziemy zrozumienia, trzeba będzie szukać pomocy u terapeuty.

 Osoby zdradzone doświadczają różnych negatywnych uczuć. Patrycja jak się z nią spotkałam, płakała i czuła, że to ona jest winna. Uważała, że nie dość się starała, ostatnio nie chodziła do fryzjera, a  w ogóle za dużo pracowała. Partycja cały czas siebie krytykowała, a jak powiedziałam jej, że za kryzys w związku odpowiedzialne są dwie osoby, zdziwiła się. Poczucie winy jest niebezpieczne bo może prowadzić nawet do depresji. Nie ma sensu się obwiniać, nikt nie może odpowiadać za cudze postępowanie. Może i faktycznie Patrycja nie zauważyła, że małżeństwo jest zagrożone ale poczucie winy nic człowiekowi nie daje. Poradziłam Patrycji aby za 2- 3 miesiące jak już będzie silniejsza psychicznie, przeprowadziła z mężem rozmowę na temat przyczyn zdrady.

  Często osoby zdradzane odczuwają gniew. Jarek, którego żona zdradziła, nienawidził żony, jak ona mogła mi zrobić coś takiego? Zapytał mnie. Harowałem po 10 godzin codziennie żeby żonka wszystko miała a ona zrobiła ze mnie osła"- powiedział mi ze złością. Gniew jest naturalną reakcją po zdradzie, ważne jest aby komuś o tym opowiedzieć i jak najszybciej przejść do następnego etapu - pogodzenia się z losem.  Przeszłości niestety nie zmienimy, zdrada się zdarzyła i trzeba wszystko zrobić aby przejść przez ten trudny okres w miarę łagodnie bez depresji.

 Osoby zdradzone różnie sobie z tym radzą. Jedne myślą o zemście czyli jeśli ona/on zdradził to ja też mogę. Patrycja też myślała o zemście, nawet zadzwoniła do swojego pierwszego chłopaka żeby się z nim umówić. Ale ja odradziłam jej ten pomysł.

      Inna sprawa to, że po zdradzie jest zaniżone poczucie wartości. Partycja czuła po zdradzie nieatrakcyjna a jak jeszcze zobaczyła rywalkę na zdjęciu w Internecie to jej kompleksy pogłębiły się. Ale przerobiłyśmy specjalne techniki na odbudowę jej poczucia wartości. Partycja zrozumiała, że bez męża jest też wartościową, silna i atrakcyjna kobietą i od niej zależy czy uda jej się stworzyć nowe życie czy nie.

Patrycję wspierałam przez 7 miesięcy, w tym czasie mąż wyprowadził się i wynajął mieszkanie. W czasie rozmowy z nią tłumaczył się, że to jednorazowy skok w bok i był pijany i doszło do zdrady. Patrycja zdecydowała, że względu na wspólne dziecko da mężowi jeszcze jedną szansę. Na razie spotyka się z mężem w sobotę lub niedziele w kawiarni i pracuje ze mną aby wybaczyć jemu. Być może uda im się zacząć mimo zdrady wspólne życie.

Jeśli potrzebujesz pomocy, zapraszam do Warszawy na indywidualne spotkanie, tak najlepiej mogę pomóc, mój email dobrycoach@wp.pl. Moim zdaniem tylko spotkania dają pożądany efekt.

Oprócz pisania tekstów dla Państwa chciałabym się podzielić ciekawymi adresami www.Od roku kupuję na Allegro biżuterię od Sprzedawcy o nicku Sarinoko. Specjalne podziękowania dla Sarinoko bo właśnie tam znalazłam wyjątkowe rzeczy. To uczciwy sprzedawca.http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=13553445– To link to mojego ulubionego sprzedawcy pięknej i unikatowej biżuterii na Allegro Nick Sarinoko.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz