niedziela, 1 lipca 2018

JAK ROZWIJAĆ INTUICJĘ?


JAK ROZWIJAĆ INTUICJĘ?
 
Intuicja jest coraz ważniejsza. Czytałam, że w świecie gdzie jesteśmy bombardowani tysiącami różnymi informacjami – w pracy, w domu jak czytamy gazety czy oglądamy TV, ważne jest słuchać swojej intuicji.

Co to jest intuicja, różnie ją nazywają w publikacjach, raz to wewnętrzny głos, czy też szósty zmysł, a raz to coś co ostrzega człowieka przed złymi decyzjami.

Agnieszka szukała pracy, razem ustaliłyśmy jaka ma być ta wymarzona praca – rozwijająca i co dla Agnieszki ważne – z serdecznymi ludźmi.

Agnieszka poszła na rozmowę kwalifikacyjną .Przywitała ją dyrektorka działu marketingu. Rozmowa przebiegała w miłej atmosferze, ale Agnieszka czuła, że coś jest nie tak. Agnieszce zaproponowano wysoką pensję, ubezpieczenie medyczne i premię jeśli sprawdzi się w pracy.

Tymczasem Agnieszkę zaproszono na rozmowę do małej rodzinnej firmy i tam też zaoferowano jej pracę. Agnieszka zapytała mnie co robić, którą pracę ma wybrać, skoro miała podczas rozmowy z przyszłą szefową dziwne przeczucia?

Poprosiłam ją aby zorientowała się wśród swoich znajomych jak pracuje się w tym koncernie, ja ze swojej strony też zadzwoniłam do znajomej ze studiów, która pracuje w branży marketingowej. Okazało się, że szefowa, która była miła i serdeczna w trakcie rozmowie kwalifikacyjnej, w rzeczywistości jest dla pracowników tyranem, publicznie krytykuje i niszczy poczucie wartości. A większość osób pracujących w tym dziale, musi pracować często do 22 godziny oraz czasem w soboty.

Przeczucie Agnieszki było trafne choć na początku nie miało racjonalnych podstaw.

To właśnie intuicja, a co zrobić aby naszą intuicję rozwinąć?

Są na to specjalne ćwiczenia. Ważne ćwiczenie: jeśli kogoś widzimy po raz pierwszy, warto ten moment uchwycić i zapamiętać co się czuje i myśli…a nawet te odczucia zapisać na kartce.

Ja miałam zlecenie aby przeprowadzić coaching w dużej firmie. Jak weszłam do biura, od razu wiedziałam która osoba, jest przyczyną konfliktu. Przedtem jednak ćwiczyłam intuicję.

Pan Andrzej – właściciel firmy, postanowił zainwestować pieniądze w nowe przedsięwzięcie – sklep internetowy. Aby zwiększyć kapitał firmy, zdecydował się na wspólnika. Ale pojawił się problem – kogo wybrać? Czy osobę z dalszej rodziny czy kolegę z poprzedniej pracy? Tutaj podjęcie decyzji było trudne i tutaj poza racjonalną analizą korzyści i potencjalnych zagrożeń jakie niesie ze sobą dopuszczenie do firmy wspólnika, warto kierować się również intuicją… Pan Andrzej poznał techniki rozwoju intuicji i je zastosował w tym przypadku. A jego spółka do dziś istnieje a współpraca ze wspólnikiem układa się dobrze.

Co sprzyja rozwoju intuicji?

Przede wszystkim medytacja. Intuicji przeszkadza stres, pośpiech oraz zmęczenie.

A czy intuicja się nie myli?

Pamiętajmy o tym, że naszym trafnym przeczuciom przeszkadzają stereotypy. Widzimy na przykład mężczyznę w okularach i stereotypowo przypisujemy mu inteligencję, błyskotliwość i zakładamy, że czyta dużo książek, tymczasem może się okazać, że to fałszywe założenie, że on ma tylko wadę wzroku.

Warto więc zanim zaufamy naszej intuicji w 100%, sprawdzić jaki jest stan faktyczny – tak było w przypadku Agnieszki, zebraliśmy opinię o przyszłym pracodawcy i Agnieszka mimo oferowanej wysokiej pensji wybrała pracę w małej, rodzinnej firmie.

W przypadku jeśli intuicja mówi nam, że to właśnie ten jedyny mężczyzna lub ta jedyna kobieta, poczekajmy i poznajmy tą osobę.

Sama kieruję się intuicją w mojej pracy, w życiu prywatnym a nawet przy dokonywaniu zakupów.

Jeśli intuicję wyćwiczy się specjalnymi technikami, decydowanie staje się przyjemnością, zwłaszcza jeśli okazuje się, że nasza intuicja nas nie zawiodła…
Jeśli potrzebujesz pomocy, zapraszam do Warszawy, warto napisać na mój email dobrycoach@wp.pl. Oprócz pisania tekstów postanowiłam się z Państwem podzielić się ciekawymi adresami stron www.
Od roku kupuję na Allegro biżuterię od Sprzedawcy o nicku Sarinoko. Specjalne podziękowania dla Sarinoko bo właśnie tam znalazłam wyjątkowe rzeczy - ostatnio kupiłam piękne kolczyki. To uczciwy sprzedawca. Polecam! http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=13553445  TO LINK WŁAŚNIE DO SPRZEDAWCY BIŻUTERII NICK SARINOKO A TAM MOŻNA KUPIĆ PIĘKNĄ, ORYGINALNĄ BIŻUTERIĘ W DOBRYCH CENACH.    

1 komentarz:

  1. Intuicja to naprawdę ciekawa sprawa, czasem również jej słucham i wiem że się nie zawiodę:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń