środa, 12 sierpnia 2020

BEZPŁATNY TEST NA ASERTYWNOŚĆ, UNIKALNY TEST CZY JESTEŚ ASERTYWNA


TEST NA ASERTYWNOŚĆ - BEZPŁATNY I AUTORSKI

Przeczytaj uważnie pytania i zastanów się,  jaką odpowiedź dasz czy "TAK "czy "NIE".
 "TAK" OZNACZA, ŻE ZGADZASZ SIĘ Z TREŚCIĄ STWIERDZENIA "NIE" , ŻE TO NIE PASUJE DO CIEBIE

1.  Jest mi trudno jak muszę komuś odmówić

2.  Często nie wypowiadam swojej opinii, jeśli inni mają inne zdanie

3.  Boję się często odrzucenia i braku akceptacji

4.  Jak mam do kogoś zadzwonić z pytaniem kiedy odda mi pożyczone pieniądze lub jakąś rzecz, czuję się źle i nie chcę tego robić

5.  Rzadko mówię "nie"

6.  Jak mówię "nie" to czuję się winna i smutna

7.   Mam trudność w proszeniu o pomoc, wolę wiele rzeczy zrobić sama

8.  Jak ktoś jest dla mnie niemiły to milczę

9.   Ciężko mi bronić się jak ktoś w towarzystwie powie, że nie mam racji
 Jeśli ponad 4 pytania odpowiedziałaś, odpowiedziałeś na TAK to warto do mnie napisać dobrycoach@wp.pl

5 komentarzy:

  1. Witaj!
    Muszę powiedzieć,że dziś całkiem przyzwoicie wypadłam w tym teście.A to dlatego,że swego czasu dużo ćwiczyłam. Porażka za porażką, dużo przykrości...w moim przypadku to pomogło.
    Jeden punkt uważam za nieco kontrowersyjny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odwiedziny u mnie!
    Wspomniałam wcześniej,że jeden z punktów uważam w tym teście trochę kontrowersyjny. Mam nadzieję,że nie poczytasz mi to za jakieś mądrowanie się. Ja od dawna interesuję się sprawami rozwoju osobistego, ale tak bardziej po amatorsku.
    Punkt trzeci- Boję się odrzucenia i braku akceptacji.
    Zastanawiam się, czy jest ktoś kto się naprawdę nie boi?! Myślę,że wszyscy mamy tutaj jakieś obawy...Człowiek to jednak istota społeczna,a potrzeba przynależności i miłości znajduje się na trzeciej pozycji podstawowych potrzeb według hierarchii potrzeb A.H.Maslowa.
    Myślę,że jedynie pewne zdystansowanie się może nas ochronić od zranienia. Wayne W.D. w książce "Pokochaj siebie" trzeci rozdział zatytułował-"Nie potrzebujesz aprobaty innych". Sęk w tym ,że wszyscy jesteśmy uwikłani w różne zależności.Poza tym "Wizja to nie wszystko, trzeba ją połączyć z działaniem.Nie wystarczy wpatrywać się w schody- musimy wspiąć się po ich stopniach"- Vaclav Havel.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze mną też nie jest tak źle. Pewnie wiek zrobił swoje. Kiedyś nie byłam asertywna, nie potrafiłam być.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście u mnie nie tak źle. Ale tak jak pisze Ariadna, to chyba wszystko przychodzi z wiekiem...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie tak źle ze mną, no ale ile ja mam lat, a z wiekiem wiadomo.......

    OdpowiedzUsuń